۵ تیر ۱۴۰۱، ۸:۳۷

در گفتگو با مهر اعلام شد؛

وداع داوطلبان مناطق محروم با رشته های پزشکی

وداع داوطلبان مناطق محروم با رشته های پزشکی

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: برخی از کارشناسان سنجش معتقد هستند با مصوبه کنکوری اخیر، مناطق محروم با رشته‌هایی مثل پزشکی باید وداع کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه ۱۷ خردادماه به ریاست حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی مصوبه جدیدی را درباره نظام پذیرش دانشجو به تصویب رساند که این مصوبه انتقادات زیادی به همراه داشت. 

اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی برای اصلاح شیوه سنجش و پذیرش دانش‌آموزان در ورود به دانشگاه، به منظور کاهش فشار روانی ناشی از تعیین تکلیف ۱۲ سال تحصیل آنان در آزمون ۴ ساعته کنکور، سهم کنکور از سنجش توان علمی دانش‌آموزان را از ۱۰۰ درصد به ۴۰ درصد کاهش دادند. بر این اساس ۶۰ درصد سهم سنجش توان علمی دانش‌آموزان نیز بر اساس سوابق تحصیلی سه سال آخر دبیرستان آنان تعیین می‌شود.

سیاست‌های جدید به تدریج و در مدت ۴ سال عملیاتی خواهد شد به این نحو که در سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ فقط نتایج تحصیلی سال دوازدهم دانش‌آموزان، در سال ۱۴۰۴ نتایج تحصیلی سال‌های یازدهم و دوازدهم و در سال ۱۴۰۵ نتایج تحصیلی و معدل سال‌های دهم تا دوازدهم تعیین کننده سهم ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در سنجش و پذیرش دانش‌آموزان در دانشگاه‌ خواهد بود.

همچنین بر اساس مصوبه جدید که هنوز به دستگاههای اجرایی ابلاغ نشده است، کنکور سالی ۲ بار و تنها از دروس تخصصی هر رشته برگزار خواهد شد و سهمی ۴۰ درصدی در سنجش توان علمی داوطلبان ورود به دانشگاه دارد.

همچنین دانش‌آموزان مجاز خواهند بود برای بهبود معدل و سوابق تحصیلی خود، تا ۱۰ بار در امتحانات سال‌های دهم، یازدهم و دوازدهم دبیرستان شرکت کنند.

مهرداد ویس کرمی در گفتگو با خبرنگار مهر در انتقاد به مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: یک طرح دو فوریتی برای اصلاح قانون کنکور توسط ۲۷۲ نفر از نمایندگان مجلس امضا شد، منتهی هیأت رئیسه مجلس هنوز این طرح را در صحن مجلس به رأی نگذاشته است، همچنین کمیسیون آموزش مجلس به صورت جداگانه، در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور خواستار مسکوت ماندن طرح شورای عالی انقلاب فرهنگی برای کنکور ۱۴۰۲ شدند تا این مصوبه حداقل برای کنکور ۱۴۰۲ با توجه به آماده نبودن وزارت آموزش و پرورش اجرا نشود و در ادامه با مشورت کمیسیون آموزش اصلاح شود.

وی ادامه داد: جلسه‌ای هم اعضای کمیسیون آموزش مجلس با رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار کردند که در این جلسه هم رئیس سازمان سنجش اعلام کرد که من قبل از اینکه این مصوبه تصویب شود، گفته‌ام که این مصوبه اجرایی نیست، ولی سازمان سنجش مجری است و بعد از تصویب باید کارهای اجرایی آن را آغاز کند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ادامه داد: در جلسه شورای سنجش نیز باز هم این موضوع مطرح شد که این طرح اشکالاتی دارد و باید اصلاح شود و در این جلسه به نتیجه‌ای نرسیدیم سپس به کمیته‌ای با حضور مسئولان وزارت علوم تحقیقات و فناوری، وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ارجاع داده شد که آنجا هم پیشنهاد داده شد این مصوبه سال ۱۴۰۲ اجرا نشود و در مرحله بعد برای آن اصلاحاتی پیشنهاد داده شد، ولی متأسفانه هیچکدام مورد توجه شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار نگرفته است.

وی با بیان تذکرات شفاهی و کتبی در خصوص مصوبه مذکور به شورا ارائه شده است افزود: ما بیشتر نگران این موضوع هستیم که مصوبه کنکوری شورا باعث چالش‌های جدیدی شود ولی اگر سال ۱۴۰۲ مصوبه مذکور اجرا نشود و به سال‌های بعد واگذار شده و بازبینی شود، می‌توان با ایجاد تغییراتی به عدالت بیشتری منجر شود.

وی درخصوص اینکه شورا معتقد است که این مصوبه با حضور رئیس مجلس تصویب شده بنابراین مجلس شورای اسلامی با آن مخالفتی ندارد، گفت: اتفاقاً این یک مغالطه است، لزوماً رأی وی در شورا منعکس کننده رأی مجلس نیست و خود آقای قالیباف بعید است که چنین ادعایی داشته باشد ما خودمان هم از اینکه آقای قالیباف رأی دادند تعجب کردیم چون خود رئیس کمیسیون آموزش به وی گفته بود کمیسیون مخالف مصوبه است ولی شنیدیم که در کمال تعجب رأی داده‌اند، نظر آقای قالیباف به عنوان رئیس مجلس هم اگر مطرح باشد، نظر مجلس نیست.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: آموزش پرورش ما زیرساخت لازم را برای اجرای چنین کار مهمی ندارد، باید امتحان نهایی در کل کشور برگزار شود، جلوی تقلب و رانت و فساد گرفته شود، با توجه به معدل‌های مساوی که وجود دارد، این یک مشکل دیگر است که تمایز بین افراد کم می‌شود، برخی از کارشناسان سنجش معتقد هستند با این مصوبه داوطلبان مناطق محروم با رشته‌هایی مثل پزشکی باید وداع کنند در مناطق محروم کنترل روی امتحانات مدارس کم است و همچنین میانگین معدل پایین است و قطعاً رشته‌های پرطرفدار را از دست می‌دهند.

وی افزود: اشکالات این مصوبه بیش از اینها است، ولی ما مخالف اینکه کنکور مشکلاتی دارد و باید تغییراتی در آن ایجاد شود نیستیم، باید مصوبه کنکوری شورا بازبینی شود نظرات کارشناسی است هم به دفعات به دوستان اعلام شده است و ازطرفی هم خانواده‌ها سرگردان بوده و دانش آموزان نمی‌دانند چطور برنامه ریزی کنند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: شاید به خاطر مشغله زیاد رئیس جمهور هنوز فرصت نکردند در این خصوص وقت بگذارند و مسائل مهمتری دارند، درصورتی که این مسئله از خیلی مسائل مهمتر و همه ایران با آن درگیر هستند. اگر بی تدبیری شود، منجر به چالش بزرگی می‌شود.

خبرگزاری مهر را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید 

کد خبر 5523322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • کنکوری IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      سلام توروخدا آرزوی پزشکی برا ماکه توی مناطق محروم هستیمروبا این مصوبه از ما نگیرند.
      • علی محسنی IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
        مصوبه خوبیه باعث میشه مافیای کنکور ورشکست بشن و حق به حقدار برسه کامنتهای مخالف هم‌همگی مربوط به یکی از موسسات و انتشارات کنکوری است که رئسش چون دبیر عمومی هست داره خودش رو با کامنتهای فیک به آب و آتش میکشه
      • پیمان IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
        چرا سفسطه می کنید؟! کجای این مصوبه داره جلوی مناطق محروم رو میگیره؟! خیلی راحت بیایید و بگید که مافیای کنکور هستید؛ از اصلاحاتی که داره صورت میگیره ناراحتید و جیبتون رو در خطر دیدید!
      • کنکوری NL ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
        80 7
        اتفاقا این مصوبه بدلیل اهمیت درصدی اش موجب سخت تر شدن امتحانات نهایی و افزایش کسانی که تجدید می شوند و ۱۰۰٪ موجب کوچ مافیای کنکور به سمت امتحان نهایی است چه بصورت کتاب و چه بصورت کلاس سالیانه. همین الان موسسه کلاسیـNo برای دروس عمومی در حال آمادگی برای سال آینده برای کلاس های سالیانه نهایی است.
      • کنکوری NL ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
        47 7
        اتفاقا این مصوبه بدلیل اهمیت درصدی اش موجب سخت تر شدن امتحانات نهایی و افزایش کسانی که تجدید می شوند و ۱۰۰٪ موجب کوچ مافیای کنکور به سمت امتحان نهایی است چه بصورت کتاب و چه بصورت کلاس سالیانه. همین الان موسسه کلاسیـNo برای دروس عمومی در حال آمادگی برای سال آینده برای کلاس های سالیانه نهایی است.
      • خودم IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
        26 70
        شما چیزی دارین به نام سهمیه که باهیچ چیز قابل قیاس نیست.باعث میشه یه بی سواد بشه دکتر اون یکی هم که جونشو داره میزاره تو کلان شهرها چند سال پشت کنکور بمونه
      • اشکان IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
        25 3
        الان اگه تصویب بشه علاوه بر اینکه مافیا داخل کنکور قرار دارن باعث میشه داخل امتحانات هم سود کنن و بازی دو سر برد برای اوناست.کسایی که میگن مافیا از بین میره بدونن برعکسه چون واقعا بیشتر میشه؛با تصویب این طرح علاوه بر فشار کنکور فشار امتحانات نهایی ام اضافه میشه و موافقان از اقشار پردرامدن
      • منا IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
        4 16
        من هرچقدر فکر کردم ربطش را به مناطق محروم نفهمیدم به نظرم اینکار عادلانه ترین کار ممکنه اینکه یک دانش اموز سالها درس خوندنش واینده اش فقط در چهار ساعت کنکور خلاصه بشه خیلی ناعادلانه تره کم کم دول& قصد داره کنکور را حذف کنه ومانند اکثر کشورها دانشگاه ها فقط براساس سوابق تحصیلی وارد دانشگاه بشند
    • علی محسنی IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      اقای رئیسی این یک مصوبه نیست بلکه تقابل ظلم و فساد اموزشی با عدالت است بلکه تقابل مردم و مجلس و حتی معاون خودتان با شورا است .. ما میخواهیم شما ب کمک کسانی بیایید ک با شعار کمک ب انان رئیس جمهور شدید .. عدم ابلاغ خواسته ما است والسلام
      • AE ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
        1 5
        جررر فازت چیه یه باز میگی خوبه یا بار میگی نه👩🏻‍🦯😂
      • منا IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
        3 33
        اجرایی شدن این کار عینه عدالته دانش اموزان از روی سالها درس شون میسنجند نه از روی یک ازمون چهار ساعته مثل کاری که اکثر کشور ها انجام میدند دولت میخواد غولی به نام کنکور را که بچه ها را از زمان دبستان نگران میکنه
      • محمد AE ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
        2 2
        ما هم به رییس جمهور رای دادیم و میخایم که اجراش کنه وقتی صدا سیما سال قبل گفت اجرا میشه ، کتاب عمومی هامو نصف قیمت فروختم و الان اگه بگن لغو شده ، دیگه هزینه ی خرید کتاب عمومی ندارم
    • کنکوری IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      دست دست نکنید باید مصوبه اجرا بشه
      • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
        99 28
        متاسفم برات
      • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
        خدا نابودت. ن کنه که معلوم نیست از کجا پرتون میکنن میاید نظر موافق میدین انسانیت ندارین دارین حق دیگران ضایع میکنید فقط خودتونو نگاه میکنید کهدراین حق دیگران ضایع میکنید
      • GB ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
        58 8
        عزیزم در سال بیشتر از ۳۰۰۰۰ هزار نفر در سال معدل بیست میگیرن که اکثرا تو شهرهای منطقه یک هستند نه مثل ماکه منطقه ۲ و ۳ هستیم یعنی اگه کسی حتی معدلش ۱۹.۵ شده باشه شانسی برای کنکور نداره و
      • ..a IR ۰۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
        1 18
        تویی که میگی من منطقه ۱ نیستم؛ خب تو سهمیه مناطق داری و فقط با دانش آموزان مناطق خودت مقایسه میشی و دانش آموز های مناطق ۱ هم بیچاره ها باید با هم مقایسه بشن تو منطقه ۱ باید یه چیزی درحد نخبه باشی تا قبول شی و تو مناطق ۲ و ۳ باید یه چیزی تو مایه های تک چشم تو شهر کور ها باشی
    • ناشناس IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      مصوبه خوبی بود خیلیا تو مناطق محروم معدل ۲۰ دارن اما پول کلاس کنکور ندارن و از رشته های خوب مثل پزشکی محرومند. کنکور مال بچه پولداراست
      • حامد IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
        59 20
        عزیزم اکثرا در مناطق محروم معدل 20 ندارند بلکه بیش از 25 هزار معدل 19.5 تا 20 در شهرهای بزرگ هست و با این که مهم نبوده با این مصوبه چندین برابر این معدل بالا داریم و بعدش باز هم اصلی ترین تفکیک کننده کنکور هست که بازم بچه های محروم عقب میفتن. ضمنا با حذف زیرگروه ها بچه های مناطق محروم کلا حذف میشن
      • حامد IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
        40 13
        عزیزم اکثرا در مناطق محروم معدل 20 ندارند بلکه بیش از 25 هزار معدل 19.5 تا 20 در شهرهای بزرگ هست و با این که مهم نبوده با این مصوبه چندین برابر این معدل بالا داریم و بعدش باز هم اصلی ترین تفکیک کننده کنکور هست که بازم بچه های محروم عقب میفتن. ضمنا با حذف زیرگروه ها بچه های مناطق محروم کلا حذف میشن
      • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
        21 43
        کنکور مال انسان هایی که در مواجه با سوال که تا بحال با انها روبرو نشده اند از پس ان برمی ایند نه یک عده فقط که مثل بیچارگان یک کتاب صد بار خوانده اند
      • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
        68 21
        کجا 20 هستن دروغ میگی تو 100 دانش اموز مناطق محروم شاید یکی 20 باشه من خودم مناطق محرومم دروغ نگید چرا میخوای حق ما رو ضایع کنید خدا نابودتون کنه مباد تبلیغ میکنید
      • ک IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
        26 17
        ساکت شو
    • علی IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      با سلام آقای دکتر کرمی تشکر از لطف شما انشالله لغو بشه
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      بنظرم یکی از بزرگترین ایرادات در نظر گرفتن سهم بالا برای معدل أن است که دخالت انسانی در تعیین آن پررنگ است. نمرات را دبران هنگام تصحیح اوراق امتحانی میدهند که بستگی کامل پیدا میکند به دانش دبیر و ایضا نظر شخصی وی.
    • رها IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      57 15
      کاملا درست فرمودند
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      این نمایندگان مجلس برای رفع محرومیت از همان مناطقی که ادعا می کنندچه کرده اند؟چرا سعی نمی کنند امکانات آموزشی را در مناطق محروم توسعه داده وآن را به سطح سایر مناطق برسانند؟اگر کسی که پایه آموزشی ضعیفی دارد شما با سهمیه و ... بزور و بجای دانش آموزان با مایه آموزشی قوی وارد دانشگاه کنید وضع بدتر میشود
      • احمد US ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
        36 4
        دنیا دیگه همینه تو سویس زندگی نمیکنیم عدالت ببینیم روز به روز اوضاع هر کی به هر کی میشه
      • منا IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
        0 1
        پیشرفت اموزشی کشور در سالهای اخیر روز به روز در حال افزایش حتی تا بیست سال پیش در بالا شهرها تهران بی سواد بیشتری پیدا میشدتا مناطق محروم امروز
    • محمد IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      از بدترین مصوبات تاریخ کشوره
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      انشالله به حق امام زمان لغو میشه
      • امین IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
        26 80
        مصوبه بسیارعالی هستش و امیدوارم که زودتر اجرا بشه و نتیجه اش رو همه ببینند چون عالیه
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      79 70
      اجرای این طرح مشکوک است. عینا مصوبات این طرح مقدمات پیاده سازی سند استعماری 2030 در کشور است. از همین الان دانش آموزان به دروس عمومی مثل درس دینی بی توجه شده اند چون دروس مهم عمومی از کنکور قرار هست کلا حذف بشود.ولی صد عجب که درس ریاضی و فیزیک و ... نقش شان پر رنگ تر شده. نهاد های امنیتی باید ورود ک
      • Z IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
        48 15
        خواهشن با این حرف های مفت کشورا نابود نکنید
    • هاجر توکلی IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      59 9
      این مصوبه خیلی خیلی بدون کار کارشناسی وامادگیهای لازم است لطفا وخواهشن سرنوشت بچه های مارا با تصمیمات غلط خود به چالش نکشید باید روزی درپیشگاه خدا جوابگوی اینهنه خطا واشتباه وبه دنبالش استرسهایی که به بچه ها وارد میکنید باشید لطفا تجدید نظر کنید .
      • منا IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
        2 2
        این تصمیم را دولت ده سال پیش گرفت اموزش پروش هم در این سالها دائما در تلاش که نقش کنکور را کمرنگ کنه ودولت قصد داره طی چندسال یا نهایتا ده سال کنکور را به طور کامل حذف کنه مثل اکثر کشورها بچه براساس سالها درس خواندنشون سنجیده میشند نه یک ازمون چهار ساعته
    • مهدی IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      57 8
      عاجزانه تمنا میکنم از اقای رئیسی که این طرح رو ابلاغ نکنند بخدا ما دیپلمه های چندسال پیش با این طرح و ترمیم معدل و... باید قید همه آرزوهامون رو بزنیم این طرح صرفا فقط و فقط برای معدل تماماً 20 کمک کنندست و لاغیر ماهم بخدا تنبل نیستیم تلاش میکنیم نذارید ارزوهامون برباد بره برایر1402لغو کنید
    • میترا IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      19 45
      کی گفته میانگین معدل در مناطق محروم کم است!
      • S ah IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
        3 0
        نیاز نیست کسی بگه همه میدونن امار میگه. برای مثال من اهوازم در کلان شهر شادگان میانگین کتبی 3 شد
    • آکام IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      66 11
      سلام ما خواستار لغو طرح ناعادلانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای کنکور هستیم بدلیل: ۱.تشریحی بودن امتحانات و سلیقه ای تصحیح کردن امتحانات نهایی توسط تصحیح کنندگان حوزه های امتحانی در کل کشور، که نتیجه آن بی عدالتی است. ۲.نبود قانون یا بندی برای ترمیم معدل فارغ التحصیلان نظام سالی واحدی(نظام قدیم) در
    • ناشناس IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      36 1
      باید چه به مناطق محروم چه استان تهران توزیع به طور مساوی باشه عوض اینکه روز به روز موانع را بردارید بدتر میکنید
    • حق IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      31 6
      مناطق محروم به دلیل رقابتی و مفهومی شدن شدید کنکور و دسترسی بیشتر مناطق توسعه یافته و با امکانات بیشتر به کلاس های کنکور و معلم خصوصی خیلی وقته با پزشکی وداع کردن ولی کسی نیست این چرخه معیوب رو عیب یابی کنه چون بدلیل گردش مالی که توی کتابهای کنکور و موسسه ها هست ؛ مافیای کنکور ضرر میکنن .
    • مهندس IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      12 9
      چرت محضه...
    • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      39 7
      اینها اون بیست درصدی که حق مردم هست و هشتاد درصد انواع سهمیه های مسخره هست میخوان اون بیست درصد را هم از ملت بگیرن و یکدفعه بگویند اقازاده های احمق باید قبول بشن حکومت ظالمان
    • میم IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      20 40
      اگر شما فقط به فکر مناطق محروم هستید مگر قبلا هم مناطق محروم می تونستند که تو کلاسهای کنکور و یا کلاسهای کمک درسی با بهترین معلم‌ها شرکت کنند . پس خواهشا اسم مناطق محروم را نیاورید و بگذارید بلاخره بعد از ۲۰ سال که همیشه آواز برداشتن کنکور را می شنیدیم دیگه کم کم اجرا شود ضمنا هنوز هم کنکور برگزار
    • اهل جنوب IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      34 18
      بنده بعنوان یک تحصیلکرده اهل جنوب ومناطق محروم به آقای که می‌گوید میانگین معدل در مناطق محروم پایین است ..متذکر میشوم که این سخن بر می‌گردد به تحليل های شخصی شما ..پزشکی وسهمیه افزایش ۲۰ درصدی حق مناطق محروم است ..نه شما صدر نشینان..این حق مسلم ماست..
    • امیرمحمد IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      19 50
      مصوبه خوبی است کسی که رشته ریاضی دروس تخصصی براشت مهمه و تمرکزش باید روی همین دروس باشه که بتونه در آینده متخصص و کارآمدباشه.دروس عمومی در آینده برایش کاربردی ندارند
    • بدون نام IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      3 4
      میشه مصوبه رو بگید من نمیدونم قضیه چیه؟؟
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      52 6
      من حنجرم پاره شد اینقد داد زدم به خدا من مناطق محرومم معدل پاین چون ما نصف وقت رو کمک خانواده کار میکنیم تمام وقت نمیتونیم درس بخونیم واسه اینه معدل 99 درصد ما مناطق محروم پاین هستش ولی کنکور برای ما عالیه میتونیم یه سال تو خونه بشینیم تلاش بکنیم به هدف برسیم شما دارین حق ما رو ضایع میکنید
    • علی IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      29 4
      سلام و عرض ادب بنده از سطح اموزش مناطق محروم اگاهی کامل دارم کیفیت اموزش بسیار پایین است و دانش اموزان مستعد زیادی وجود دارند که اصلا دیده نمی شوند. چگونه حق دانش اموز مناطق محروم که نه تنها از امکانات کنکور بی بهره است حتی از کیفیت اموزش مدرسه هم برخوردار نیست اینگونه پایمال می کنید.
    • رضا IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      32 3
      حق افراد زیادی ضایع میشود حوزه‌های امتحان نهایی بسیار مستعد تقلب و تبانی وانواع اقداماتی است که موجب ناعدالتی میشود. فشار زیادی به دانش اموزان جهت مطالعه و حفظ کتب جهت کسب نمره 20 وارد میشود
    • فاطمه IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      31 3
      ارزو هایم بر باد رفت
    • Naz IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      33 1
      چرا انقد استرس وارد میکنید ب ما ؛هرسال ی چیز جدید درمیارین ما ب اندازه ی کافی برا کنکور استرس میگیریم دیگ شما بدترش نکنین خواهشنننن
    • امیر محمد IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      49 5
      بنده به وضوح رانت و فساد رو در امتحانات نهایی دیدم این مصوبه شاید به ظاهر کمک به مردم مناطق محروم باشه اما نیست به عنوان دانش آموز منطقه ی محروم میگم این مصوبه نباید تصویب بشه.
    • عباس RU ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      11 55
      من خودم منطقه محرومم واقعا این طرح‌ خیلی عالیه... لطفا اجرایی شود ♥️♥️♥️
      • اشکان IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
        0 0
        تو کارشناسی که نظر میدی؟ اول تحقیق کن بعد نظر بده
    • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      7 26
      بر چه اساسی ایشون میگه در مناطق محروم معدل پایینه اتفاقا معدل بالاتر هست در شهرهای بزرگ مثل تهران معمولا نمرات کمتری داده میش اتفاقا این طرح مافیای کنکور رو از بین میبره چیزی که باعث نابودی نظام دانشگاهی شده
    • ضد مافیا IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      10 47
      همش جوسازی و دروغه خواهشاً تحت تأثیر اکاذیب و شایعات ذی النفعان قرار نگیرید و این مصوبه عادلانه رو اجرا کنید اتفاقا مناطق محروم با این مصوبه به این رشته ها ورود می کنند چون سطح سوالات امتحانات نهایی به مراتب آسانتر از کنکوره و دانش آموزان مناطق محروم هم می توانند نمرات عالی کسب کنند ولی کنکور نه
    • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      11 41
      چندین سال که به طور ناعادلانه افراد بی استعدادی که در مناطق محروم زندگی می کنند توسط سهمیه ای که می گیرند وارد رشته پزشکی میشن و همینم هست که پزشکان این دوره اصلا حاذق نیستند و تشخیص های اشتباه بیداد می کنه در رشته هایی که با جان انسان ها در ارتباطه سهمیه دادند بزرگترین اشتباه بوده
    • کیانوش IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      7 42
      استدلال هاتون واقعا خنده داره شما میگید کنکور برای مناطق محروم عادلانه است !!!! اونوقت امتحانات نهایی که حتی دانش آموزان مناطق محروم هم میتونن به راحتی ۲۰ بگیرن به ضرر دانش آموزانه؟؟ به ضرر منافع شماست نه ضرر مناطق محروم. دم شورای عالی انقلاب گرم که گول شما رو نمیخوره و انشالله به زودی اجرا میشه
    • دانش آموز DK ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      9 42
      خیلی ها دست پا میزنند ولی اگر من جای شورا بودم اینو اجرایی میکردم تا اینا انقدر دست وا بزنند تا غرق بشن اینا کسانی نیستند جز اونا که سودشون بریده میشه مجلس نه شما این طرحو از دانش آموزان راگیری کنید مگر آینده ما نیست ما موافق حذف عمومی ها هستیم نیم عمرمونو میگذاریم روی عمومی آخر برای ما چه فایده ای
    • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      1 26
      عالی
    • دانش آموز کنکوری IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      26 0
      بعضیام تو مناطق محروم نیستن ولی پول ثبت نام برا کلاس کنکورو ندارن منی که تو منطقه محروم نیستم به منزله این نیس که امکانات بهتری دارم لطفا اینارم در نظر بگیرین
    • احمد رستاخیز IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      13 18
      جوسازی ذی النفعان 🤣 چه شده سنگ اجرا نشدن این مصوبه رو به سینه میزنید ؟ منافعتان به خطر افتاده؟ اتفاقا برعکس. با روش فعلی کنکور، مناطق محروم خیلی وقته با این رشته ها خداحافظی کرده اند چرا که کنکور نیاز به کلی کتاب و کلاس های گران قیمت داره ولی با کتاب درسی تنها هم میشه امتحانات نهایی رو عالی داد
    • مجید IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      4 20
      چرا گزینشی مطالب را قرار می دهید همه می دانند مسئولینی که مخالف این مصوبه هستند.خود مافیا هستند.پس تغییر می خواهد اتفاق بیافتد؟
    • احمد رستاخیز IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      8 22
      نوشته اید بعضی مناطق محرومی ها معدل پایینی دارن من از شما سوال دارم مناطق محرومی هایی که از پس امتحانات نهایی بر نیان اونوقت میتونن از پس کنکور سراسری که سطح خیلی بالاتری داره بر بیان ؟ !!! لطفا نظرات غیرکارشناسانه که صرفا جنبه جوسازی داره ندید این مصوبه به نفع همه است و کاملا عادلانه است ‌‌‌‌‌
    • ANNA IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      19 5
      سلام. سازمان سنجش بره فکری بحال تغییرات طاقت فرسای کنکور بکنه همه دانش آموزان رو به استرس و تنش انداختن خعلی تغییرات غیر قابل تحمل ایجاد کردن ما خاستار اجرایی شدن کنکور به روش سابق هستیم دیگه کنکور راحت بزارید بیشتر به ضرر مناطق محرومه دروس عمومی حذف نشوند و معدل تغییری در رتبه کنکور ایجاد نکند.
    • کنکوری IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      19 4
      اینجوری عدالت آموزشی کاملا زیر سوال میره..و میشه یه نوع تبعیض طبقاتی
    • کنکوری IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      10 3
      اینجوری عدالت آموزشی کاملا زیر سوال میره..و میشه یه نوع تبعیض طبقاتی
    • محمد IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      18 11
      اگر کلا تاثیر معدل را بر می داشتند و تاثیر کنکور صد درصدی میشد خیلی بیشتر عدالت برقرار میشد
    • محمد IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      19 8
      اگر کلا تاثیر معدل را بر می داشتند و تاثیر کنکور صد درصدی میشد خیلی بیشتر عدالت برقرار میشد
    • جنگجو IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      19 2
      چرا مردمو بی تکلیف میکنید ؟ یه روز اینو میگید فردا عوضش میکنید ! چه مسخره بازیه دراوردن
    • #نه به تغیرات کنکور IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      18 1
      تنها درخواست حداقل دانش آموزان رو در ۵۰ درصد این مصوبه شریک کنید که بتونن اونا هم سهمی در تعیین سرنوشت خودشون داشته باشن فقط با یه نظر سنجی ساده همه چیز مشخص میشه اما انگار اینبار هم مثل همه دفعات هر دانش آموز خریدار نداره
    • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      23 3
      این طرح ناعادلانه رو لغو کنید
    • پرستو IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      18 6
      ترو خدا خیلیا بااین مصوبه فشار روحی مالی و زمانی بهشون وارد میشه هیچ کس این طرح رو پذیرا نیست،چزا باید ارزوهامو همه بمیره تو دلمون!! چرا اتقد تحت فشار روحی بخاطر معدل گیری باید قرار بگیریم که یکی ب یکی همه مهاجرت کنن یا،کنار بزنن ،این چه سودی واسه کشور دار؟ باید همه ی استعدادهامون برن کشور دیگ!!
    • بیتا IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      2 31
      اجراش کنین به خدا ما پول کلاس کنکور واسه عمومی و کتاب خریدن نداریم
      • سیما TR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
        0 0
        پول کلاس تشریحی برای امتحان نهایی داری؟ که میخاد تاثیرش قطعی بشه
    • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      17 1
      فقط رانت و تبلیغ رو از کلاس کنکور به مدارس میارید این دفعه دیگه معلما با کادو و... نمره میدن وکلاس خصوصی مدارس باز میشه در ضمن امکان تقلب و پارتی بازی معلما هم زیاده و نظارتی هم نیست کنکور با اون همه نظارت تقلب میشه گدرسه که دیگه هیچ
    • فاطمه IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      10 1
      سلام با تشکر از توضیحات خوبتون ممنون واقعا حرفای منطقی بود امیدوارم مسئولیت کشور ام منطقی باشن! حرفای بچه هارو بشنون آرزوهاشون رو لااقل تو این کشور ازشون نگیرن ❤️🌼
    • IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      7 10
      هزینه های کلاسهای کنکوربسیاربالاست. ودرمناطق محروم کلاس کنکوری وجودندارد. پس حرف توچرته.
    • ز IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      13 4
      خدا ازتون نگذره این‌چه مصوبه ای هست که میخاهید اجرا کنید اینقدر به این مردم استرس ندید من‌پسرم کلاس پنجم هست از الان استرس کنکور رو دارم باز کنکور قبلی بهتر بود لااقل کمی عدالت داشت
    • حسن IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      10 9
      به نظر من عادلانه ترین کنکور است به جلوگیری از تقلب
    • م IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      7 16
      مصوبه خوبی هست کنکور تخصصی تر میشه کسی ک میخواد پزشکی بخونه چرا باید عربی کنکور یا دین زندگی بخونه؟ کسانی که مردم را به مخالفت دعوت میکنند همان کاسبان کنکورند.... اگر هم معدل کسی خوب نباشه ده بار فرصت ترمیم معدل داره.
      • م IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
        11 0
        تویی که حرف از موافقت می زنی و میگی مخالفان کاسبان کنکور هستن مس خوای همین الان بری به موسسات کنکوری ببینی چه خبره؟ علاوه بر کلاس های کنکور قراره کلاس های تشریحی برای گرفتن معدل بیست توی امتحانات نهایی هم برگزار می کنن الان به نظر خودت مافیا بیشتر نشده؟ هم کتاب های تشریحی هم تستی هم دارن می فروشن
    • باغستانی IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      17 3
      معدل مسخره ترین ملاک ارزشیابی است.کافی است دانش آموز در طول سه سال تحصیلش در دوره دوم متوسطه با دو معلم سخت گیر بر خورد کند،و.در کنار آن چه شود که با پول پدر در مدرسه غیر انتفاعی با معدل بیست قبول شود.تا زمانی که معدل قابل بالانس توسط افراد است هیچ ارزشی ندارد.راه به تبعیض شهر است.
    • للهار IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      19 7
      اگه واقعا دنبال عدالت هستین سهمیه ها رو بردارین به کار ای دیگه کار نداشته باشین خواهشا.....الان بودن سمیه ها عین عدالته؟؟؟؟
    • منتقد IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      6 8
      من نمیدونم چرا اینقدر وابسته به کنکور هستین. اینهمه دانشگاه های کشورهای اروپایی دارن بر اساس سوابق تحصیلی و دستاوردهای علمی، ورزشی و... پذیرش میدن، اونوقت کشور ما هم درگیر سیستم کنکوره
    • کوثر IR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      13 2
      دانش آموزای مناطق محروم مثل من واقعااااا مظلومننننن
    • IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      13 2
      ما تهران هستیم و پول کلاس کنکور را نداشتیم. فقط نشستیم توی خونه. ما چه فرقی با مناطق محروم داریم.
    • IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      2 14
      چرابد یارو ده باردرسی رابه خوبی بخونه که ازنفراول کنکورباسوادترمیشه دیگه کجاش بد. اتفاقا کاری کردن کارستون، دانش آموز ازهمون سال دهم به فکرکنکور ودرسهاش راخوب می خونه. اینجوریام نیست که درمناطق محروم رو امتحانات وسرجلسه اون هم امتحان نهایی نظارتی نباشه اتفاقا برعکس درمناطق محروم نظارت وتقلب خیلی کم
    • IR ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      11 0
      چگونه می‌توان باور داشت که در تهران و روستاهای دور افتاده آموزش یکسان داشته باشند. چگونه رانت و تقلب را می توان از بین برد ؟
    • IR ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      6 3
      با ایجاد مدارس غیر انتفاعی و طبقاتی کردن جامعه خیلی وقت است که محرومین در رشته های پزشکی و مهندسی و علوم پایه توان رقابت ندارند ندارند.
    • هادی حسن آبادی IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      11 0
      این یک توطئه است. دولت ها هیچ وقت بفکر مردم نبوده اند و نیستند. اینها میخوان فقر و حقوق پایین معلمها رو از جیب مردم و با رشوه برای نمره پر کنند. همین و بس
    • معلم IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      2 10
      دانش آموز منطقه محروم که توانش رو داره بر کلاس کنکور و کتاب تست و....بخره و پزشکی قبول بشه چرا با همون کتاب درسی درست و حسابی بی هزینه معدلش خوب نمیشه ؟در ضمن گرفتن تست دینی برای قبولی در مهندسی و پزشکی و....از این مصوبه غیر عقلانی تر و ظالمانه تره
    • IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      5 20
      مخالفان این طرح همان مافیای کنکور می‌باشند ، یک کلام ، ختم کلام
    • جواد IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      9 9
      دروس عمومی رواگرازکنکوربردارن خیلی عالی میشه...چون لزومی نداره که شخصی که میخوادشیمی یافیزیک یاریاضی یارشتهای دیگه روتودانشگاه بخونه درس عربی یابینش اسلامی یافارسی تواون تاثیرگذارباشه...بایدضریب دروس تخصصی هم تغییرکنه مثلاکسی که میخوادتودانشگاه شیمی بخونه بایدضریب درس شیمی اون ۲یا۳برابردروس تخصصی دی
    • نیایش IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      7 11
      سلام مصوبه خیلی خوبیه.قبلا امکان داشت برای روز کنکور بخاطر استرس زحمتها همه بر باد بره ولی بااین طرح از استرس کنکور کم میشه وبچه هایی که چند سال واقعا درس خوندنمیتونن نتیجه چند سال تلاششون راببینید و به حقشون برسن
    • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      13 3
      بزرگترین ظلم به مناطق محروم سهمیه هایی است که باعث ضایع شدن حق کلیه دانش آموزان خصوصا مناطق محروم میشود
    • AE ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      18 1
      مشکل کنکور نیست. شما باید فکر ەمون علتی باشید کە کنکورو بە این روز انداختە. این نبود شغل و کاراست کە ەمە را بە طرف رشته هایی مثل پزشکی و فرهنگیان کشانده این بی کاری میلیونها فارغ التحصیل رشته های انسانی و ریاضی وحتی مهندسیست که کار وبه اینجا کشانده وگرنه ازمونی مانند کنکور لازمه کار است.
    • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      15 2
      روراست بگید دانش آموزان عروسک های خیما شب بازی شما مسئولین بی کفایت هستند تورو خدا ببینید چطور باسرنوشت ما بازی می کنند خدا ازشون نگذره
    • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      12 2
      تصویب این طرح فقط به نفع طبقه خاصیست که آقای عاملی جزو اونه
    • احسان IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      9 3
      من با این مصوبه موافق بودم به خاطر حذف عمومی ها ولی این درصد زیاد معدل باعث میشه دانش آموز علاوه بر استرس کنکور یه فشار روانی آزار دهنده واسه امتحانات مدرسه تحمل کنه این مصوبه نه بده نه خوبه و نیاز به اصلاح داره
    • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      15 3
      زمانی کع تاثیز مثبت بود من با درصدای ۴۰ پرستاری نیوردم مطمئنا دیگه فقط برا پولدهس درس همون طوری که مدارس غیرانتفاعی کردن تا پولدارا راحت تر پیشرفت کنن
    • علی IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      1 2
      پس باید قید کنکور رو زد منکه نمونه دولتی میخونم معلم هاش داخل مدارس روستایی هم هستند واقعا برای ما خیلی سخت تر نمره میده مثلا یه معلم داریم بالاترین نمره کلاس که از دستش گرفته ۱۵اونم دبیرستان نمونه بعد تو کلاس های روستایی هر کس تو کلاس یه سوال اسون جواب بده مستمر ۲۰واقعا ظلم چون اینا تاثیر داره
    • سید حسن IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      1 5
      با حاحترام به نظرات بقیه دوستان.. اگه سیستم ارزیابی قوی و با عدالت کامل در برگزاری آزمونها برقرار شود.. حذف تدریجی کنکور پیشنهاد خوبیه.. بسه استرس.. بسه همه زندگی یک نفر رو به 4 ساعت کنکور گره زدن.... بسه.. بسه
    • زهرا IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      3 0
      پزشک اورژانس ساعتی پنجاه میگیره.....ملت ساعتی سیصد خرج معلم خصوصی بچه شون میکنن که هفت سال بعد ساعتی پنجاه درآمد داشته باشن 😂😂
    • م DK ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      2 0
      حالا نفهمیدیم با کدوم سازشون برقصیم رو کنکور دروس اقتصادی تمرکز کنیم یا معدل😐اقا ما سهمیه منطقه سه مون چی میشه خیلی نشد باید بریم منطقه بک ثبت نام کنیم
    • م DK ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      1 1
      حالا نفهمیدیم با کدوم سازشون برقصیم رو کنکور دروس اقتصادی تمرکز کنیم یا معدل😐اقا ما سهمیه منطقه سه مون چی میشه خیلی نشد باید بریم منطقه بک ثبت نام کنیم
    • Mmm IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      3 5
      عالیه این مصوبه
    • Mmm IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      1 5
      عالیه این مصوبه
    • مهسا IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      3 3
      حذف دروس عمومی از کنکور طرح خیلی خوبی هست اگر سهمیه ی معدل هم حذف بشه خوبه ولی اینکه برای ارتقای معدل می تونن دوباره امتحان بدن خیلی خوبه برای بچه های نظام قدیم هم اجرا بشه خیلی خوبه
    • زهرا IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      1 7
      عالی باید اجرا شود دولت جناب رییسی دولت عدالتخواه هست
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      3 2
      اصل مصوبه خوبه ولی از اونجا که سنجش بچه ها در دوره دبیرستان بسته به سخت گیر بودن یا آسان گیر بودن مدرسه محل تحصیل داره اجرایش خیلی مشکل می شه و معیار های جدید بدتر از کنکور می شه چون با پول و پارتی یه عده معدل های ۲۰ تحویل می دن و یه عده که پول و پارتی ندارن و درس خوندن دستشان به جایی نمی رسه .
    • کنکوری IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      0 8
      شما که با این طرح مخالفین و میگید مناطق محروم هستید مگه کم سهمیه دارین؟سهمیه منطقه ۳ از خود ما تهرانی ها بیشتره ظرفیت هاشون ۵ برابره با رتبه های خیلی داغون تر می‌آید تهران برای پزشکی اتفاقا این طرح باعث میشه سهمیه مناطق برداشته شه و یکم عادلانه تر رفتار بشه بد نیست یه نگاه به سهمیه هاتون بندازید
      • .. IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
        2 0
        یه نگاهی هم به تفاوت امکاناتمون بندازی خوب چیزیه
    • مهدی IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      4 1
      این طرح ایراداتی دارد مثلا ترمیم معدل ممکن است کسی درسی 4بار امتحان بدهد اما هر بار 19/5 بگیرد این شخص دیگر باید خواب رشته های خوب را ببیند هم هزینه وهم وقت شخص تلف میشه وهم استرس زا واقعا ناعادلانه است فقط با امتحان کنکور تا حدودی عدالت برقرار میشه
    • امیر IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      6 2
      آزمون سراسری هرسال با این همه مراقبت تقلب میشه ! بعد چه جوری میتونن امنیت و صحت معدل آزمون های دبیرستان که با پراکندگی انجام میشه تامین کنن‌؟ اونم با غیرانتفاعی های ماشاا.. نخبه پرور! والا قدیم یکی معدلش 19 میشد تهران بهترین دانشگاه قبول میشد الان غیرانتفاعی پر اسامی با معدل 19.90 کاردانی هم نمیتون
    • حسین IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      6 2
      این مصوبه باعث می شود استرس ۴ ساعته به ۳ سال افزایش یابد و رقابت بین مدارس برای بالا بردن معدل دانش آموزان بیشتر می شود و حتی ممکن است رانت و فساد ایجاد کند و ورود موسسات کنکور به مدارس بیشتر می شود الان که حدود ۸۰ درصد رشته بدون رقابت هست
    • حسین IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      4 0
      این مصوبه باعث می شود استرس ۴ ساعته به ۳ سال افزایش یابد و رقابت بین مدارس برای بالا بردن معدل دانش آموزان بیشتر می شود و حتی ممکن است رانت و فساد ایجاد کند و ورود موسسات کنکور به مدارس بیشتر می شود الان که حدود ۸۰ درصد رشته بدون رقابت هست
    • رضا IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      6 1
      ایجاد فساد،رانت نتیجه مستقیم این قانون
    • بهنام IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      2 6
      سلام اصل چنین ادعایی که مناطق محروم با پزشکی خداحافظی کنند نادرست است. مناطق محروم هم از منطقه ۳ و هم بومی گزینی و سهم مخصوص داوطلبان بومی سهم خود را دارند برای اثبات موضوع به دفترچه پارسال نگاه کنید کرمان و سیستان که بوم چهار هستند حدود ۵۰۰ نفر پذیرش پزشکی دندان و دارو داشتند که ۶۰٪ سهم این دو است
    • شهروند IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      4 0
      در هر صورت ساختارها تو ایران مافیا پرور هستن، با هر مصوبه جدید فقط نوع مافیا عوض میشه و پول می‌ره تو جیب یه سری آدم خاص دیگه
    • ناشناس IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      3 4
      بنده بااین طرح موافقم ولی خیلی زود تصمیم گیری شد به نظر بنده باید ازسه سال دیگه اجرایی بشه چون برخی بچه ها توجهی به معدلشون نداشتند وحالا حتما متضرر میشند الان معدلها عادلانه نیست برخی مدارس به شدت ازمونها رو سخت گرفتند وبد نمره دادن برخی مدارس راحت گرفتند وراحت هم نمره دادن
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      5 1
      این یعنی مناطق محروم به فکر کار گری باشید که اون هم گیر نمیاد یعنی پول دارهای وطن فروش برن سر کار
    • رضا RO ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      1 7
      امیدوارم سخن این نماینده ی محترم فقط در حد حرف باقی نماند وبه آن عمل شود. به عمل کار بر آید به سخن دانی نیست.
    • رضا RO ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      3 2
      به نظر شما چرا قانونی را که دارد از قبل از انقلاب اجرت می‌شود و عادلانه ترین روش برای سنجش و پذیرش داوطلبان است را شورای عالی انقلاب فرهنگی با مصوبه اش تغییر میدهد؟ این مصوبه اصل شایسته سالاری را نادیده می گیرد.
    • Atoosa IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      1 9
      بنظر من بهترین تصمیم گرفته شده، و منی ک در منطقه محروم نیستم اما هزینه شرکت در کلاسهای کنکور و خرید کتاب ندارم. ۱۲سال درس می‌خونیم مدرسه رفتیم حالا یا مدارس دولتی یا غیرانتفاعی هیچ فرقی نداره آزمون های نهایی همه سختی دوران دبیرستان،باز هم حق کسی ضایع نمیشه.من موافقم
    • ُایرانی IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      3 3
      باشرط معدل، استعداد درخشان های ساختگی توسط معلمان و مدارس برای افراد خاص نیز وجود دارد. مگر تدابیری درست اندیشیده شود
    • اسد IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      4 0
      این موضوع باید بررسی شود از این به بعد مدارس غیر انتفاعی زیاد می شود وافراد پول دار با پول معدل ومعلم ومدرسه را می خرند و باز بچه های طبقه پول دار بیشتر بهره می برند ومدارس غیر انتفاعی دبیران مجرب را جذب می کنند وبچه پولدارها در این مدارس درس نی خوانند وپزشکی ماله بچه پودارها می شودو....
    • اسد IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      3 0
      مافیای کنکور ها به مدارس غیر انتفاعی کوچ خواهند کرد براشون فرقی ندارد.
    • علی IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      5 0
      دقیقا همینه این طرح باید لغو بشود
    • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      3 0
      حتماً به مناطق محروم سهمیه تنخصیص بدن و گرنه اوج بی عدالتیه»
    • احمد IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      1 0
      سهم۶۰درصدی تاثیرسوابق تحصیلی ومعدل در این طرح خیلی بالاست بنظرم از معدل ۱۱تا۲۰ به ازای هر نمره سه درصد جمعا۳۰درصد بهتر بود
    • ساغر IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      4 0
      این مصوبه ظلم آشکاره کسایی ک پست کنکوری هستند و معدل خوبی ندارند باید برای ترمیم معدل هزینه کنن . مدارسی ک در منطقه ۲و۳ هیچ آموزش درستی نداشتن مخصوصا دوران کرونا ک عملا هیچ و پوچ بود تو این وضعیت اقتصادی تنها امید هر جوونی همین کنکور بود ک اونم دارین میگیرین
    • ساغر IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      4 1
      کسایی هم ک با این مصوبه موافق هستن همه دهم یازدهمی هستن ن آشنایی با کنکور دارن ن چیزی دلشون هم خوشه میتونن نهایی هارو خوب بدن پس ماهایی ک سالها پیش دیپلم گرفتیم و پول ترمیم معدل رو نداریم چی ؟ دروس عمومی هم می‌تونه خیلی کمک کننده باشه
    • ساغر IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      5 0
      اگر فکر کردین با حذف دروس عمومی موسسه ها برکنار میشن باید بدونین ک موسسه ها از همین الان شروع کردن به ثبت نام کلاسهای امتحان نهایی خدا می‌دونه چقدر پول از ترمیم معدل به جیب زده میشه بدبختی مثله ماهایی ک پول ترمیم نداریم باید با زندگی چیکار کنیم . ظلمه ظلممم نباید اجرا بشه
    • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      2 0
      فقط یک کنکور هر کس قبول شد. هر کس زا هوشتر است. نمرات. مدارس. دقیق. نیست. سطح مدارس منا طق مح روم را بالا ببرید. موسسه هم مدارس. را. دردست خواهد گرفت وهم کنکور را. از دو جا خواهد. خورد
    • مهدیه IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      3 0
      نکنید به خدا من پشت کنکوری ام نمیتونم بلند شم برم ترمیم معدل بکنم اگه درسم خب بود پشت نمیموندم حالا برم امتحان نهایی بدم به خدا زشته حداقل واسه کسایی که پشت کنکور قدیم هستن نکنید
    • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      2 4
      خیلی خوبه ، بینهایت عالیه ، البته اگر زورشون برسه به جلادان کنکور ، ولی دانش آموزای قدیمی رو هم اجازه بدن که حداکثر ده بار رو در آزمون نهایی هر سه سال شرکت کنن ، پنج بارم باشه کافیه ، اینطوری همه میتونن به خواستشون برسن
    • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      2 1
      چه کار بدی.اتفاقا مناطق محروم بیشتر حق دارن شرکت کنن
    • نیما IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      5 0
      این مصوبه سم خالصه.... اونایی که میگن خوبه شمارشونو بزارن تا براشون یه فیلم از تقلب تو امتحانای همین امسال بفرستم براشون تا دیگه دهنشونو ببندن بعدشم این مصوبه باید در کمترین زمان ممکن لغو بشه..........
    • علی IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
      2 1
      خداییش چه وضعیه؟؟؟؟این همه تبعیض.حذف دروس عمومی،امتحان دادن تا ۱۰ بار.مردم رو مسخره میکنید.اینکارها باعث میشه درکنکور پارتی بازی بشه. کنکور باید از دروس تخصصی باشه .سهم معدل هم صفر باشه.فقط دروس تخصصی .
    • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      2 0
      من نمیدونم چرا مسائلی که تو کشورهای دیگر براحتی سالهاست که حل شده تو ایران راه حل نداره! علتش فساد همه جانبه است. هرکار کنید یک در رو به فساد باز میشه.
    • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      3 0
      سلام بسیار طرح مسخره ای می باشد چون مدارس غیر انتفاعی کیلویی مدرک می دهند ومدارس روستاها به علت کوچک بودن وآشنای همدیگر مقامی نمره می دهند
    • محد علی IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      1 1
      حداقل اینطور دو رویی جامعه کمتر میشه و مجبور نیستیم دوازده سال درس بخونیم که بعد بفهمیم هیچ ارزشی نداشته
    • کنکوری IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      5 0
      تروخدا تصویب نشع حق ما دانش اموزایی که جزع سهمیه منطقه ۳ هستیم پایمال میشه من خودم به شخصه معدل خوبی نداشتم ولی وایه کنکور دارم تلاش می‌کنم اگرم بخوام ترمیم معدل کنم هم هزینه زیادی داره هم دوباره وقتمو میگیره کجای این طرح عادلانه است
    • رضا RO ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      5 0
      کاش به نظرات مخالف این مصوبه از اول توجه می شد. به قول فرخی یزدی: در پیشگاه اهل خرد نیست محترم هر آن کس که فکر جامعه را محترم نداشت
    • رز IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      4 0
      توروخدا این طرحو لغو کنید ماهایی که پشت کنکوریم آخه باید چیکار کنیم چرا از این طریقم بهمون ظلم داره میشه استرس و بی پولی کمه این امیدم ک بریم دانشگاه دارید از ما میگیریدو به بچه پولدارای دهم یازدهم دوازدهم کمک میکنید که راحت نمره پولی بگیرن و برن بهترین دانشگاه اونوقت ما که پشت کنکوریم فقط بدبختیم
    • GB ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      5 0
      چرا باید دروس عمومی حذف شوند ؟؟؟ در رشته تجربی فقط درسهای شیمی و زیست به رشته های دانشگاهی مرتبط اند و ریاضی و فیزیک کاربردی ندارد ممکن هست دانش اموزی در دروس تخصصی ریاضی و فیزیک ضعیف باشد و یا توان مالی برای کلاس خصوصی رفتن نداشته باشد ایا نباید یک راه جبرانی برایش باشد ؟؟ لطفا با درایت عمل کنید
    • رز IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      6 0
      توروخدا لغوش کنید بخدا ما پشت کنکوریا همین یه امید داشتیم لطفا این طرحی که پولدارا واسه راحتی بچهاشونو خودشون میخواد اجرا نکنید لطفا
    • ناشناس GB ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      9 1
      چرا باید دروس عمومی حذف شوند ؟؟؟ در رشته تجربی فقط درسهای شیمی و زیست به رشته های دانشگاهی مرتبط اند و ریاضی و فیزیک کاربردی ندارد ممکن هست دانش اموزی در دروس تخصصی ریاضی و فیزیک ضعیف باشد و یا توان مالی برای کلاس خصوصی رفتن نداشته باشد ایا نباید یک راه جبرانی برایش باشد ؟؟ لطفا با درایت عمل کنید
    • یک دانش آموز ایرانی IR ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      8 5
      تو رو به خدا ، تو رو به آقا امام زمان (ع) آقای رئیسی این طرح اجرا نکنید
    • IR ۰۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      12 1
      باسلام من دبیر مناطق محرم هستم با ۲۹ سال سابقه تا حالا معدل ۲۰ برای دیپلم ندیدم.وافعا اشتباه به عینه تقلب در امتحانات وحوزه تصیحیح دیدم کاشهیچ وقت این عملی نشه ..تنها راه بدون تقلب کنکوره اونم خراب نکنند..
      • 👩🏻‍🦯 AE ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
        0 0
        حقققق
    • علی IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      8 1
      این طرح در صورتی خوبه که بقیه سهمیه هاي کنکور هم حذف بشه.
    • امیر AE ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      0 0
      هر کاری هم که صورت بگیره باز هم راه واسه کلاهبرداری بازه.فعلا همه این خبرها با ذهنیت مردم و دانش آموزان بازی میکنن و هر روز چالش جدیدی پیش روشون میذارن
    • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      0 0
      سلام بنظرم نظر ما خیلی مهم نیست فقط خواهشا زودتر رای نهایی رواعلام کنید..بدونیم برنامه ریزیمون برای سال بعد چیه ممنون
    • شهروند IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      0 0
      به شرطی که امتحانات نهایی و یکپارچه باشه تو تمام مقاطع و مدارس غیرانتفاعی با پول و شهریه نمره 20 ندن بدون نظارت
    • کنکوری IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      0 0
      یه روز میگن برای ۱۴۰۳ از سال یازدهم نهایی است معدل دوسال یازدهم و دوازدهم حساب میشه یه بار میگن فقط مال دوازدهم حساب میشه دارین با ما چیکار میکنین رسما دارین با آیندمون بازی میکنین
    • یک کارشناس IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      0 0
      برای اینم راه بازخواهندکرد.میرن مدارس غیردولتی ومعدلای بیست بدون زحمت وباپول می گیرند!!!
    • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      0 0
      عدالت اموزشی تو کشور وجود نداره مدارس تیزهوشان و غیر انتفاعی در صد بالای قبولی در کنکور رو دارند خدا اه مارو که با بدبختی درس می خونیم اخرش سهمیه جامونو می گیره ازشون بگیره
    • Maryam IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      0 0
      تو کشورا دیگه بر اساس سوابق تحصیلی و تحقیقی دانشجو ها پذیرش میشن .
    • NL ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      0 0
      اول غیر انتفاعی ها رو حذف کنم معدل الکی بیست نگیرن،بعد اگه کل سوابق تحصیلی مد نظر قرار بگیره بد نیست
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      0 0
      استعدادها رو کشتن و اکنون وسالهاست پخمگان بجای نخبگان
    • Hajar IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      0 0
      اول بیاین بهترین معلما و بهترین مدارس و ... رو مثل شهرای تهران ، شیراز ، اصفهان و ... برا مناطق محروم محیا سازید بعد هر کاری دوست داشتید انجام بدید زمانی میتونید دم از عدالت بزنید که همه چیز برا همه یکسان باشه بعد بر اساس اون بخواین چیزی رو اجرا کنید
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      0 0
      عالیه بذارید این طرح اجرا یشه استرس رو‌از رو‌خونواده‌ها و‌دانش اموزا بردارید
    • علی IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      0 0
      از این به بعد همه دیگه نمره بالا با زد و بند میگیرن😐
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      0 0
      بنظرم تاثیر مثبت عاقلاترین راه است زیرا کسی که معدلش خوب است از آن بهره میبرد و کسی هم که معدلش خوب نیست دلسرد نمیشود و راه اراش بسته نمیشه
    • نگین IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      0 0
      این معدل های ۲۰ هیچ به دردی نمی خوره فقط می تونم بگم ۹۰/ اینا پارتی بازیه والسلام
    • نگار IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      0 0
      با عرض سلام معدل ۲۰ نداریم همین ها رو بدن دست ما سوال طرح می کنیم آسون نه سخت اونوقت ۱۵ هم نمیشن به غیر چند تا درس که معدل ۲۰ نمیشه ذهن جایز الخطاست این عدالت نیست ...... اونی که معدل ۱۷ شده با سختی با اون ۲۰ که ......یکسان است اونوقت اینا رو درست نکرده می خواین معدل تاثیر بگذارید 🥲🥲
    • پریسا IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      0 0
      چرا ادرس غلط میدید.الان تنها دلیل برگزاری کنکور رشته های پزشکی و پیراپزشکی هستند.ظرفیت این رشته ها را هم مثل همه ی رشته ها که تو هر دهاتی دانشگاه زدیدومهندسی راه انداختیدببریدبالا اون وقت کنکور خود به خود حذف میشه.چون وزیربهداشت خودش پزشکه میدونه دست رو دست زیادمیشه و دیگه نمی تونن مردم راسرکیسه کنن
    • AE ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      0 0
      انصاف نیس بچه هایه مناطق محروم ک کلا هچ میشه تلاششون و کلا همه بچه ها با معدل هیچ گلی ب سرشون نمیتونن بزنن 👩🏻‍🦯🥲💔 با این وضع تا اخر عمر پشت کنکوریم
    • 👩🏻‍🦯 AE ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      0 0
      حقققق
    • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      0 0
      واقعیت اینه که طی 4 سال گذشته عمده رشته های پر متقاضی کاملا از داوطلبین استانهای برخوردار انتخاب وپذیرفته میشن که قابل تامل حضرت باب الله سید الاوصیا شیخ اعلما جناب باب العلم رییسی قراز گیرد
    • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      0 0
      شرط معدل بی عدالتیه بچه ها بزرگان مدارس غیر انتفاعی میرن و با پول نمره میخرن
    • ناشناس RO ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
      0 0
      استدلال کوتاه شدن دست مافیای کنکور فقط برای رد گم کردن و توجیه کارشان است لطفا به این حرف ها توجه نکنید چون برای کوتاه شدن دست مافیا باید معلم آنقدر در کلاس خوب درس بدهد که احتیاجی به مافیای کنکور نباشد که این امر مستلزم رسیدگی به وضع معیشتی آنان است. پس این حرف ها کاملا دروغ است
    • منا IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
      0 0
      اتفاقا اینکار برای مناطق محروم فرصت های بیشتری ایجاد میکنه چون اوناهم مانند همه شهرها یک نوع کتاب یک ازمون دارند اما کنکور این برابری را نداره مناطق محروم نه مثل بقیه مناطق کلاس کنکور دارندبسیاری شون توان خرید کتاب های کنکور را ندارند ولی اینطوری اونا با همون کتاب هایی سنجیده میشند که همه
    • IR ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
      0 0
      با این کارشون فقط میخوان جیب مافیای کنکور رو پر تر کنن،دانش آموز قبلا فقط سال دوازدهم میرفت کلاس های خارج از مدرسه ولی الان باید از سال دهم وارد اون کلاسا بشه و چون نمره امتحانهای نهایی هم تاثیرگذار میشه برای کنکور، قطعا آزمونهای آزمایشی علاوه بر آزمونهای تستی میخوان آزمون تشریحیهم بگیرن یعنی پول بی
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
      0 1
      آغا یکی پول داره هزار تا کلاس میره معدل بالا میگیره اون یکی کا پول نداره باید چه خاکی توسرش بکنه ؟؟؟
    • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      0 0
      سلام این چه قانونی که دولت درست کرده،معلم نهضت و معلم پیش دبستان که همه بیسوا د هستن را چرا وارد آموزش و پروش میکنن،آینده بچه هامون را خراب کردن،همه جیز شده پارتیی بازی،یکی به داد ما برسه،،سواد دارها تو خونه نشستن و بیکارند بیسوادها شدن معلم،هر کی بچه ای از خودشون آورده کرده شاگرد خودش واسه سابقه
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      0 1
      دوستان برید سایت (شورای عالی انقلاب فرهنگی) و(سایت سنجش) اعتراض کنید به تاثیر قطعی معدل چون معدلای ۱۹ هم ضرر میکنن از تاثیر قطعی بگید تاثیرو مثبت کنن سال های پیش بچهها اعتراض میکردن به تعداد زیاد که معدل مثبت بود
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      0 1
      دوستان از وزیر علوم اعتراض کنید که تاثیر معدل قطعیه تو سایت سنجش وسایت شورای عالی انقلاب فرهنگی
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      0 1
      دوستان هرچه زودتر به ریس جمهور صداتونو برسونید که معدل قطعی ناعدالتیه چون قرار ریس جمهور ابلاغ کنه
    • ناشناس IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
      0 0
      خودشون نمیدونن میخوان چیکار کنن رئیس مجلس یه چیز میگه نماینده یه چیز میگه کمیسیون شورا عالی انقلاب فرهنگی رئیس سازمان سنجش معلوم نیست دارن چیکار میکنن. مثل آدم بشینین یه بار تصمیم بگیرین چرا همدیگ رو پاره میکنید؟
    • مهدی IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۰
      0 0
      آقای رییسی شخص شما باید جلوی این طرح سراسر ظلم رو بگیرید امتحانات نهایی کاملا تو محیط تقلب گرفته میشن چرا قشر ضعیف رو عصبی میکنید هوووف
    • اشکان IR ۰۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      0 0
      آره به ضرر آنهایی ومناطق محروم میشه چون توان کلاسهای تقویتی ومدارس خصوصی ندارند ویابعلت کمک معیشتی برخی از دانش آموزان درطول درس خواندن ممکنه نتوانند معدل خوبی بیاورند در شهرها خانواده های سطح بالا استفاده از رانت وکلاسهای خصوصی مدارس خصوصی وغیره بچه هاشونو بامعدل بالا می‌توانند فارق التحصیل کنند
    • ممد IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      0 0
      من سرطان داشتم نتونستم درس بخونم و تغییر رشته ایم هستم این به ضرر خیلیا هست واقعا شرایط من جوریه ک‌ نمیتونم دوباره درس بخونم و دیپلم بگیرم ولی با حذف دروس عمومی موافقم 👍 اما تاثیر ۴۰ تا ۶۰ درصد خیلی بد میشه برای مناطق محروم کساییم ک با ۶۰ درصد موافق هستن حتما تهران و شهرای بزرگن ک امکانا اموزشی خو
    • Nn IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      0 0
      معدل و امتحان نهایی فک میکنیم چیز خوبیه و مثلا باهاش به عدالت آموزشی نزدیک میشیم . من تو مدرسه غیر انتفاعی یکی از شهرستانهای تهران کار میکردم از بهترین مناطق تهران و کرج پرونده می اوردن مدرسه به خاطر اینکه منطقه سه حساب بشن با هماهنگی مدیر و موسس اصلا مدرسه نمی اومدن و معدلشون ۲۰ رد میشد
    • علی IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      0 0
      مصوبه شورا باید لغو بشه. خواهش میکنم نزارید عدالت آموزشی اندکی که در جامعه هاست پایمال بشه.
    • علی IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
      0 0
      مصوبه شورا باید لغو بشه. خواهش میکنم نزارید عدالت آموزشی اندکی که در جامعه هاست پایمال بشه.
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۲
      0 0
      دوستان برزد سایت شورای فرهنگی وسابت سنجش به تاثیر قطعی اعتراض کنید وسایت کارزار مخالفت باتاثیرقطعی رو له ووستاتون بگید امضا کنن تعداد زیاد شه
    • کسی که باعث بدبختیش سست عنصر ی شماهابود IR ۰۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
      0 0
      سلام ،اینجا دیگه به عرضه و لیاقت مجلس و نماینده ها بر میگرده و نشون میده چقدر کفایت و لیاقت دارند ویا چقدر رشوه بگیر مافیای آموزش و پرورش و یا چقدر دکوری هستند ،اینجا جایی هستش که مجلس ونماینده ها محک خورده میشن و تنها نبود این مصوبه ظالمانه ی مافیایی در ۱۴۰۲ بلکه برای همیشه لغو و غیرقابل اجرا شود
    • A IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      0 0
      من با این مصوبه مخالفم من معدل درست و حسابی ندارم چون آموزش مجازی بود و کنکور هم نتونستم رد بشم تکلیف من چی میشه؟ کسانی که مارو مافیای کنکور خطاب میکنن واقعا براتون متاسفم
    • ا IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      0 0
      کسانی که با این مصوبه موافقن آیا تاحالا کنکور دادید؟ اگر بخونی کنکور هیچی نیست بیخود نترسید
    • بببببب IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      0 0
      اینایی که با مصوبه موافق هستند مافیای کنکور هستند میخواهند از امتحانات نهایی هم سود ببرند
    • آذر IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      1 0
      چند سال پیش برادرم عربی نهایی رو تجدید شده بود فقط برای اینکه پاس شه بابام به یه آشنا تو تصحیح اوراق پول داد که تو برگش در حدی جواب چنتا سوالو نوشت که فقط نمره قبولی رو بیاره که آورد. یعنی میخوام بگم تا این حد اوضاع داغونه وگرنه تقلب تو امتحانات نهایی رو که دیگه همه به چشم دیدیم.
    • آذر IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
      0 0
      کاش دروس عمومی رو از دانشگاه هم حذف میکردن.
    • ازاده IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      0 0
      به جاش مناطق محروم سهمیه های خوبی دارند. مگه تو تهران آدم فقیر نداریم که حتی پول کتاب های کنکور و کلاس های تقویتی نداشته باشه بعضی ها در شهرستان ها با پول از تهران اساتید خصوصی با پرواز اجیر می کنن
    • مانی RO ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
      0 0
      قبلا فقط کتاب تستی میفروختن زین پس هن کتاب تستی میفروشن هم تشریحی هم آزمون تستی میگیرن هم تشریحی هم کلاس تستی میذارن هم تشریحی، من مدرسه تیزهوشانم داخل منطقه محروم، فقط میخوام بگم خدایا مگه من چه گناهی کردم داخل ایران بدنیا اومدم؟:) تا کی ظلم؟:)